*Cuc a recunoscut că, după inaugurare, a mai rămas un … rest de lucrări de 14-20 zile!
După 11 ani de la începerea lucrărilor, vineri după-amiază a fost deschisă în întregime șoseaua de centură a municipiului Suceava, mai exact și tronsonul Moara-Șcheia (7 kilometri).
Pe porțiunea Șcheia-Pătrăuți (5 kilometri) se circulă din 2015.
Inaugurarea nu putea fi făcută fără ministrul PSD al Transporturilor Răzvan Cuc, alături de prefectul Mirela Adomnicăi, de care s-au lipit senatorul Ioan Stan (PSD) și deputatul Alexandru Băișanu (fugar de la ALDE la PSD).
Ministrul Cuc a declarat că “este o investiție făcută de Guvernul PSD, așa cum aveți multe alte investiții în județul Suceava, inclusiv DN 18.
Am văzut că foarte mulți au încercat să-și lege numele de acest obiectiv, au avut șansa lor s-o facă în trecut, au eșuat, iată că am rezolvat noi această problemă.
Eu nu mai văd că mai este de lucrat, ar trebui să ne bucurăm că acest obiectiv este dat în trafic, vom face o tură așa pe centură, să vedem dacă este lipsă un parapete, ce se montează acum sunt elemente de siguranță, cu ce incomodează traficul?”.
Cuc a recunoscut că, după inaugurare, a mai rămas un rest de lucrări de 14-20 zile: ”Obiectivul va fi dat în trafic, dar va mai avea 14-20 zile rest de lucrări de efectuat, dar am luat această decizie împreună cu cei de la CNAIR deoarece știu că e foarte important pentru suceveni să degrevăm traficul”.
Prefectul Mirela Adomnicăi a spus că “porțiunea aceasta a fost abandonată pentru că nimeni nu-și asuma răspunderea să toarne asfalt peste un pământ de flori.
Iată că Guvernul acesta și-a asumat răspunderea, a găsit și soluția tehnică, chiar dacă asta a presupus dublarea sumei, am plecat de la 220 milioane lei și am ajuns la 417 milioane lei, dar ne-am îndeplinit promisiunea.
Am pornit prost ca traseu, a trebuit să găsim soluții și am finalizat ceea ce alții au început prost”.
La varianta ocolitoare lucrările au început de 11 ani și în acest timp s-au consemnat două rezilieri de contracte.
Valoarea totală a investițiilor a fost de 92 milioane euro, sumă enormă pentru un drum cu o bandă pe sens, în condițiile în care traseul a inclus terenuri cu sol instabil și moale.
Ultimele lucrări au fost executate de asocierea Autotehnorom – Operational Autoleasing – OPR Asfalt – Obras Publicas Y Regadios (Spania) – Florconstruct – Calcarul la o valoare a contractului de 73 milioane lei.
Ruta ocolitoare cuprinde 7 poduri, 4 viaducte, 5 pasaje și 2 parcări.
DAN PASCARU